martes, 23 de junio de 2015

BOLON TS’ÍIB MEYAJ: U K’ANA’ANIL U TAAN ÓOLTA’AL K’AAYIL JE’ BIX U NÚUKULIL MEYAJIL ICH NAJIL XOOK, TI’AL U MUK’ANKU’UNAS’AL U NOJ T’AANIL MAAYAJ.

13:54 // by GRUPO 5 // No comments

Máalo’ob ak’ab in weet ajka’ansaje’ex ti’ wayil xooke’, tan u tal u k’alal le meyaj ich blogera’ , leten tune kin tsektik te’ex ma’ u éemel a wóole’ex ti’al a meyaje’ex yéetel le núukula’ tumen jach k’aabet ti’al ka páajchak áantike’ex k xooknáalo’ob ti’ u kambalo’ob; je’ bix ku ch’achi’itik le oxp’éel jáats ti’ le perfiles docenteso’ tu’ux ku yáalik “juntúul ka’ansaj ku k’aóoltikuba malo’ob  meyaji’ ku tumbenkunsik u túukul  táats’ k’iinil ti’al u yaantik u  kambal xooknáalo’ob.”


T’ial ka beyak u malo’obtal u meyaj ka’ansaj xook ichil wayil xooke’, k’aabet u náatike’ u yéesik u yíich u meyaj tu beelil xook yéetel u yaantal u yóol meyaj ti’al ka úuchak u tsolik bix kunaj u  beetik u meyaj tu táats’k’iinil u meyajil. Báalike’  xane’ ku yéesik u yúuts’il yóol ti’al u muul meyaj yéetel u láak’ ka’ansajo’ob yóok’lal xookil.
Yéetel le jool meyaja’ k’aabet u yaantal u núukulil ti’al u yaantal u yiich kambal  yéetel ka’ansaj ,páajtalilo’ob ichil u t’aan ka utsak u xook yéetel jeets’ túukulilo’ob le jejeláas xoot’ ts’íib túukulilo’ob. Bey xan u kanik u tsolik ts’íibi’ yéetel t’aanil ti’ u jejeláasil meyajo’ob ichil najil xook.
Ti’ le dimensiona’, ka’ansaje’:
3.1 ku tsolik ba’ax tia’liktik u tsol túukultik yóok’lal u ka’ansaj meyaj.
3.2 ku ch’anu’uktik le noj kambal yéetel le xooko’ je’ bix u beejil ti’al u tóojkinsik u ka’ansaj meyajo’.
3.3  ku muul tsikbal yéetel u yeet ka’ansajo’ob, xooknáalo’ob yéetel tata tsilo’ob.

Le óolal túune’ in weet ajka’ansaje’ex yaan a múul tukultike’ex yéetel a ts’íibe’ex yóok’lal:

Ø ¿ba’ax u k’ana’anil u taan óolta’al k’aayil je’ bix u núukulil meyajil ich najil xook  ti’al u muk’anku’unas’al u noj t’aanil maayaj?
Ø ¿ba’ax óolalilo’ob k’aabet ti’ ajka’ansaj ti’al ka utsak u táakbesik ichil u meyaj, k’aayilo’ob ich maayaj t’aanil?
Ø ¿ba’ax k’iinil jeel u beytal u meyajtike’?
Ø Wa mina’an k’aayilo’ob ich maayaj tu naajil xooke’, bix jeel u beytal u yantale’?
SESIÓN 9: LA IMPORTANCIA DE UTILIZAR EL CANTO COMO UN RECURSO EN EL AULA, PARA FORTALECER LA LENGUA MAYA.

Buenas noches, compañeros maestros de educación indígena, estamos cerrando el trabajo de esta modalidad de bloger, por tal razón les comunico que no dejen de utilizar la tecnología, porque es de suma importancia para poder guiar a los alumnos en sus aprendizajes; asi como se aborda en el perfil docente numero tres que dice: un docente que se reconoce como profesional que mejora continuamente para apoyar a los alumnos en su aprendizaje.

Para que el maestro de educación indígena desarrolle una práctica educativa que garantice aprendizajes de calidad, debe comprender que su quehacer es de carácter académico e implica tener capacidad para aprender de la experiencia docente y para organizar la propia formación continua que se proyectará a lo largo de su vida profesional. Además de demostrar disposición para el trabajo colaborativo con sus colegas en asuntos académicos.

Con estos fines debe tener herramientas para la indagación sobre temas de enseñanza y aprendizaje, competencias comunicativas que le permitan leer de manera crítica textos especializados y saber comunicarse por escrito y de manera oral con los distintos actores escolares.

En esta dimensión, el docente:

3.1 Explica la finalidad de la reflexión sistemática sobre la propia práctica profesional.
3.2 Considera al estudio y al aprendizaje profesional como medios para la mejora de la práctica educativa.
3.3 Se comunica eficazmente con sus colegas, los alumnos y sus familias.
Es por ello, que en esta ocasión, reflexionarán y escribirán en el grupo lo siguiente:
Ø ¿Qué importancia tiene utilizar el canto como una recurso en el aula para fortalecer la lengua maya?
Ø ¿Qué actitudes debe asumir un docente para para poder utilizar en su práctica docente los cantos en maya?
Ø ¿Cuándo se puede trabajar?
Ø Si no se cuenta con material didáctico en maya en la escuela, que se puede hacer para obtenerlo?

0 comentarios:

Publicar un comentario