Teene’
tan in tuukultik le balts’am ken meyajnajo’on ichil le naaj xooka’ k meentik
tuumen le mejen pálalo’ob ken baxalnajo’ob ku muuchtalilo’ob tak oóxtúul waj
kantúul ku buukinto’ob le jejeláas ba’alo’ob tian ti le jejeláas tu’uko’ob
tuumen le xooknalo’ob ku meentiko’ob le ku beetik u laak’tsilil, chen baale’ ku
binito’on ch’aik le balts’am ti’al meentik yéetel le mejen pálalao’ob ti’al u
kambalo’ob le jejeláas úuchben t’aano’ob yéetel ti’al tuukulo’ob bix je u
páajatal u kuxtalo’ob, ti’al u tuukulilo’ob bey je u páajtal muuchtalilo’ob ti’al
u meyajnalo’ob, ti’al u tuukulilo’ob je bey u páajtal ma’alobkinsajo’ob le
jejeláas toop ku aktáantiko’ob ich u kuxtal.
Yo
pienso que el teatro se da en nuestros salones de clase cuando los niños son
capaces a la hora de jugar de poder agruparse entre tres o cuatro y visten o se
ponen diferentes cosas que encuentran en los rincones, porque los alumnos
generalmente hacen esto e imitan en esos momentos lo que hacen sus familiares
en casa, ahora nos falta a nosotros como maestros hacer uso de teatro pero con
intensión, es decir, que empleemos este forma de trabajo con los niños pero para que ellos aprendan
los diferentes conocimientos que tenían las personas antiguas o nuestros
antepasados, así como para que reflexionen como pueden vivir mejor, piensen
igual en cómo agruparse para trabajar con otras personas, que piensen como
pueden solucionar los diferentes problemas a lo que se tienen que enfrentar en
su diario vivir.
Silvia Herrera.
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