lunes, 1 de junio de 2015

15:49 // by GRUPO 5 // No comments





1.-¿Cómo se agrupan las personas del lugar donde vives o de donde trabajas para celebrar, hacer un aniversario( difuntos), cuando trabajan, hacen fiestas, etc?

R= En la comunidad donde trabajo que se llama Isla Arena  hay  agrupación de personas, uno de ellos es un grupo religioso que se llama Pentecostés, ellos se reúnen una vez a la semana  para    hacer sus actividades correspondientes pero también cada año en el mes de Junio Celebran la Semana de Damas; esto consiste en que una semana completa realizan diversas actividades empiezan con:
-La inauguraciones de actividades y se buscan cantos especiales para el concurso de la semana.
- Preguntas   Bíblicas.
-Concurso de cantos con ademanes.
-Concurso de texto.
-Concurso de cantos dramatizados.
-Se cierra la semana con convivio y premiación de equipos participantes.
 
También en este mes celebran el Día del Pescador, semana juvenil, semana de niños. En el día del Pescador igual se realizan las mismas actividades con la diferencia en que el último día los pescadores de este grupo presentan su platillo de marisco dándole forma según al tema que van tratar.



 *¿ Bix yúuchul much'tal ti' a kaajil wa u kaajil tu'ux ka meyaj  ti’al u k’iimbesajo'ob, u  k’a’asajo'ob, u meyajo'ob , wa u beetiko'ob  cha’anilo'ob  wa u láak’o’ob,?

                        R= Le chan kaj tu’ux ki  meyaj  u  k’aabae’  Isla Arena yaan  jun much’tal máakoobe  ku  bino te  kulnaj  u  k’aabae  Pentecostes  leti’obe  ku  much’kubaobe  junten ti  p’isk’iin  ti’al u meentiko’ob  u meyajil   bey  xaan  tu winali junio ku meentiko’ob le k’iinbesaja “p’isk’iin  xun’an  ko’ole” (Semana de Dama) Te p’isk’iina  yaakach  meyaj  ku  meentikob le  much’ ko’oleloba,  yaax k’iine’ ku  menta’al:
-Le  chuúunpajal meyaj,  ku  kaxtal  le jach jats’u’uts  k’aayo’ob ti’al le ketlan  k’aayo.
-k’áat chi’ u táan yuum k’u
-ketlan k’aay  yéetel  éets’ p’a’as.
-ketlan xook.
- ketlan k’aay  éesaj.
-ku  k’aalko’ob  le p’isk’iino yéetel u much’  janalo’ob bey xaan ku  bo’oltal le maax mano’ob k’aayo. 
             
                        Bey xaan te’ tu winali junio ku kimbesaj u k’iinil  le  chuuk kayo’obo, u p’isk’iinil táankelem paalalo’ob, u p’isk’iinil mejen paalalo’ob.  Te tu k’iinil  le  chuuk kayo’obo  ku menta’al  tu lakal u meyaji  bix ti’ le kolelo’obo  u  jela’anile’ ti’  letiobe ken k’uchuk u  ts’o’ok  k’iine’ le  yunts’ilo’obo te muchtalila’ ku meentikoób  jejeláas  janal  yéetel u jejeláas  yik’il le ja’o,  chen balej  u jats’ile  yaan  u jats’utskun tiko’oob  le u nú’ukuli le janal yéetel  u  yik’il  le ja’o bix  keen u ts’oliko’ob  le  u táan yuum k’u.



2.-¿Cómo influyen los grupos que existen en tu comunidad en tu trabajo con tus alumnos?¿qué aportaciones puedes realizar sobre los grupos?

R= Yo considero que de manera positiva porque he observado que la mayoría de los hijos de estas familias que van en este grupo son niños desenvueltos desde temprana edad porque  participan en las actividades  junto con sus padres,  platican algunas mamás que ellos también hablan o aprenden su tema de la biblia. Lo considero también que de manera positiva porque este grupo que a pesar que es un grupo religioso no le prohíben nada a los niños como actividades culturales, acto cívico etc.


*¿Bix u yáantaj  much'talilo'ob yaan  ichil le kaajilo'obo kan meyanakech  yéetel a xooknáalo'obo?

R= Tene’  in walke jach ma’alob tumen  kin wilke le mejen paalalo’ob ku bin u  ch’i’ibalo’ob te’ much’talilo’  jach  ajal u naato’ob  keex  chichano’ob  tumen  ku  yilik,  bix  u  meentikob wa u  meyaj  u yuumo’ob;  yaan  na’ tsil  xaan  ku tsikbaltike  yaan le  mejen paalao’obo ku  kanko’ob jun xeet’  le  nojts’íib  u táan yuum k’u.  Ki walik  xaan jach  ma’alob  tumen  le  much’talila  keex yanal  k’u’ultaj  k’u  ma tu makuntik ti le mejen paalo’obo  u  yok’ot  mix  u  chinjoltik le lakam.



3.-¿Qué valores se pueden desarrollar al trabajar con grupos?

R= Al trabajar en grupo se puede aprender la honestidad, respeto, tolerancia, convivir con los demás, a escuchar opiniones de los otros para llegar a un acuerdo.


*¿Ba'ax kambalilo'ob ku p'aatik wa ku táasik u yúuchul meyaj yéetel múch'talil?

R=  Le much’ meyej ichil le much’talilo’ yaab  ba’ax je a pajtal  u  kaanik  maake bix tojbe’enil,  chin jo’ol,  u kanik  kuxtak  yéetel  u  yet maakilob, ma  u pech’ik u  tukul  yet maakilo’o  yola beyo  u  k’uuchul   jump’éel mul meyaj.



4.- ¿Cómo aplicas el concepto de grupo con tus alumnos?

R= Pues desde temprana edad enseñarle y explicarle a los niños en la casa, en la escuela que en un pueblo existe varios grupo, y en nuestro escuela existen dos grupos y en salón de clases formamos  grupos cuando nosotros trabajamos por equipo y todos los que integramos  debemos apoyarnos, respetarnos, sobre todo compartir lo que tenemos en el salón de clase  para vivir en armonía.

R= K’aabet   kaansakti’,  ts’o’olikti’ le mejen paalalo tu yotoch  yéetel tu najil  le  xooko’ ti’  junp’éel  chan  kaje’ yan  yaakach  much'talilo'ob,  bey  xaan te tu  kúuchil  xooko  yaan  kaap’éel much’talil , te’  much’talilo’obo  yaan  yaakach mejen much’talil ich  tu najil le xocho bey  xaan k’aabet’ kansik ti k’aabet  u  muul  áantíkuba,  chinpoltikuba yéetel  ba’ax  u lae’  jach maalobe  u  majantikob  ba’ax  yaan ich  u najil le xooko’ yoola beyo kuxtali  y’eetel  k’imak oolal.




XMIRIAM DEL CARMEN BALAM AVILA.



XKANSAAJ  MIRIAN    JACH  MA'LO'OB     A   TÚUKUL   YÓOLAL  E   JEJÉLAAS  MÚUCHMEYJO'OB   YAAN  TU  CHAN  KAAJIL  TU'UX    K   KANSAJ   JACH  BEY  NAAJ K MEETIK    K'AABET  KANSIIK YÉETEL  TS'OOLI'IK  U  NÚUKULTIO'OB   EEJ  KAMBALO'OBO    K YÁANAK  MANTATS'  KIMAKÓOLALIL  IICHLO'OB. 


X GEORGINA     ARELY





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