K´AALAL
XOOK JO
Le m´uuch´talilo´ob
suuk u beeta´al ti kaajo´obo´ o ku jelta´tumen le tanke´lenpalaloóbo´ma´tu
ts´ik muk´akumsik meyaj much´talilo´ob u tial u josik tanil u kajal,bey tuno
jach k´aabet mentik toon kansaj ti
kuchil xook kaansik ti mejen palalo´ob u muk´ankunsik meyajoo´ much´tali u ti´al u biscubalo´ob malo´ob yéetel ts´ikbaltik ti´obe´bix ja´ob pachi le makobo´ ku meyajo´u ti´al u
yantikubao´ u ti´al u jok´o tanil u kaj ,kex bele´e yan kajo´ob ma´sataki bix u
much´talo´ob u ti´al u meyajo´ob ,bix u ti´al u mistikoó le kajo´,bix u
yantikubao´u ti´al u mujkoó júuntul kimen bix u laa´balo´ob .jach jats´uuts u
sut ti le tankelen palalo´ob bix u much´talo´ob u ti´al u meyajo´ob wa tuux ku
metaá le meyaja´ ma´u sata´.
In k´abae´x-mayra
CONCLUSION
SESION 5
Las formas
de organización comunitaria en los pueblos
ha ido cambiando de generación en generación ya que con paso del tiempo
los jóvenes no le dan tanto valor de
trabajar en grupo para sacar adelante el lugar en donde vive, por eso es
necesario que desde pequeños en la escuela los docentes le inculquen este valor a los niños para que
aprendan a trabajar en grupo para que puedan convivir en armonía con los demás
y platicarles cómo años atrás las personas trabajaban en conjunto para ayudarse
y salir adelante aunque en algunos pueblos aún persisten algunas formas de
trabajar en grupo como las fajinas, agradecer las cosechas, ayudarse mutuamente
para enterrar a un difunto, etc. Sería bonito que las nuevas generaciones
vuelvan a este tipo de organización o al menos en donde se sigue trabajando de
esta manera no se pierda.
MI NOMBRE ES MAYRA
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