KAAMP’EEL XOOK
¿BA’AXTEN JACH
TAAJ K’AABET JUNTÚUL
KA’ANSAJÉ U K’AÓOLTIK
U MIATSIL KU
BAAK’AMPACHTIK U KUUXTAL
U XOOKNÁALO’OB TI’AL
U MÁALOB MEEYAJ?
To’on ka’ansajo’on
máasewalo’oné, jach k’aabet
k’aóoltik tu láakal ba’ax
yaan tu baak’ampach tu kuuxtal
le kaambalo’obo tumen
ti’ kun ts’a
óol bix u
t’aano’ob, bix u
jelkuba’ob, bix u kuxtalo’ob,
ba’ax u suukilo’ob,
u úuchben tsíikbalo’ob.
Beyó je’ u
pajtal ooksik ichi
le u ts’íibil le meeyaj ti’al
kansiko’obo, ti’al junp’eel
máalob meeyaj yéetel
máalob kaambal. Bey
xaano ma’ cha’ik
u tu’ubul yéetel
u muk’ankunsik le
miatsiló.
¿POR QUE ES IMPORTANTE PARA EL
MAESTRO DE EDUCACION INDIGENA RETOMAR EL CONTEXTO CULTURAL DEL ALUMNO PARA SU
LABOR DOCENTE?
Nosotros los maestros de
educación indígena es muy importante conocer el contexto cultural de nuestros
alumnos, ya que asi podremos darnos cuenta cómo hablan, como se visten, cómo
viven, cuales son sus tradiciones y costumbres, el suceso histórico de la
comunidad, etc. Solo conociendo el
entorno de los alumnos podremos hacer una buena planeación para brindarles una
buena educación, así rescatar y valorar su cultura.
ROSAURA BALAM AVILA
K’AALAL KAAMP’EEL
XOOK.
Le kaamp’eel ambito’a
ku tsolik ba’ax
k’aabet meentik ti’al
jach beykuntik le
meeyaj ichil kúuchil
yéetel u naajil
le xooko. Ku
ya’aik bix u
ts’abal k’ajolbí u
ts’íibil yéetel u
tsíikbal máasewal t’ano’ob,
beyó ma’ u
túubsa’a le úuchben
tsíikbaló yéetel le
miatsiló.
Ku ya’ik
xaan k’aabet ka’ansik
le kambalo’obó ka
ts’íibnako’ob, ka yaabchak
u núukul xook.
CONCLUSION. CUARTO AMBITO.
En el cuarto ámbito nos explica
cómo y qué debemos hacer para dar a conocer el conocimiento, dentro del salón
de clases y en la escuela. Como dar a conocer la lengua oral y escrita de
nuestros antepasados, de esta manera rescatar nuestra cultura.
Nos dice que hay que fomentar la
escritura en los alumnos en lengua maya y español, para incrementar el material
bibliográfico.
XROSAURA BALAM AVILA.
0 comentarios:
Publicar un comentario