viernes, 10 de julio de 2015

16:44 // by GRUPO 5 // No comments

KAAMP’EEL  XOOK
¿BA’AXTEN  JACH  TAAJ  K’AABET  JUNTÚUL  KA’ANSAJÉ  U  K’AÓOLTIK  U  MIATSIL  KU  BAAK’AMPACHTIK  U  KUUXTAL  U  XOOKNÁALO’OB  TI’AL  U  MÁALOB  MEEYAJ?
To’on  ka’ansajo’on  máasewalo’oné,  jach  k’aabet  k’aóoltik  tu  láakal ba’ax   yaan tu  baak’ampach  tu kuuxtal   le  kaambalo’obo  tumen  ti’  kun  ts’a  óol  bix  u  t’aano’ob,  bix  u  jelkuba’ob, bix  u  kuxtalo’ob,  ba’ax  u  suukilo’ob,  u  úuchben  tsíikbalo’ob.  Beyó  je’  u  pajtal  ooksik  ichi  le  u  ts’íibil le meeyaj  ti’al  kansiko’obo,  ti’al  junp’eel  máalob  meeyaj  yéetel  máalob  kaambal.  Bey  xaano  ma’  cha’ik  u  tu’ubul  yéetel  u  muk’ankunsik  le  miatsiló.
¿POR QUE ES IMPORTANTE PARA EL MAESTRO DE EDUCACION INDIGENA RETOMAR EL CONTEXTO CULTURAL DEL ALUMNO PARA SU LABOR DOCENTE?
Nosotros los maestros de educación indígena es muy importante conocer el contexto cultural de nuestros alumnos, ya que asi podremos darnos cuenta cómo hablan, como se visten, cómo viven, cuales son sus tradiciones y costumbres, el suceso histórico de la comunidad, etc.  Solo conociendo el entorno de los alumnos podremos hacer una buena planeación para brindarles una buena educación, así rescatar y valorar su cultura.
ROSAURA BALAM AVILA

K’AALAL  KAAMP’EEL  XOOK.
Le kaamp’eel  ambito’a  ku  tsolik  ba’ax  k’aabet  meentik  ti’al  jach  beykuntik  le  meeyaj  ichil  kúuchil  yéetel  u  naajil  le  xooko.  Ku  ya’aik  bix  u  ts’abal  k’ajolbí  u  ts’íibil  yéetel  u  tsíikbal  máasewal  t’ano’ob,  beyó  ma’  u  túubsa’a  le  úuchben  tsíikbaló  yéetel  le  miatsiló.
Ku  ya’ik  xaan  k’aabet  ka’ansik  le  kambalo’obó  ka    ts’íibnako’ob,  ka  yaabchak  u  núukul  xook.
CONCLUSION.  CUARTO AMBITO.
En el cuarto ámbito nos explica cómo y qué debemos hacer para dar a conocer el conocimiento, dentro del salón de clases y en la escuela. Como dar a conocer la lengua oral y escrita de nuestros antepasados, de esta manera rescatar nuestra cultura.
Nos dice que hay que fomentar la escritura en los alumnos en lengua maya y español, para incrementar el material bibliográfico.

XROSAURA BALAM AVILA.

0 comentarios:

Publicar un comentario