AMBITO : LA
VIDA INTERCOMUNITARIA Y LA RELACION CON OTROS PUEBLOS
IN XOOT
TUKUL
Le yaakun jelanilob miatsilob yéetel u t’aanil u luumil ku p’aatik
u comprendertik le mejen páalalo’ob le
jejeláas t’aanó yaan ti u luumil yéetel ti e yóok’o kaab yéetel
leili ku tojotik le kastelan t’aan yéetel u la’ t’aano maasewalo.
Le ambitoa yaan ti e yáax ka u
favorecertik le u desarrollo t’aan
yéetel le ts’iibo le kastelan t’aan yéetel le maaya t’aano bey xaan le mejen páalalo’ob
yaan u k’aoltiko le varianteso yoolá u páajtal u tsikbalo yéetel u wet kambaló,
u láak tsilob yeetel le máako ti u kaajalo.
Leeten kin walik beyá kaabet
chaik le ambitoa ti in meyaj le yakach miatsilo’ob yeetel bix u t’aano te luumil mejico yoola beyó je’el u páajtal esik le ka’p’eel táano yéetel yaan eesik tiobe bix ku t’aana
yéetel u ts’íitaj.
IN K’AABA’
XROSARIO
CONCLUSION
Apreciar la diversidad cultural y
lingüística del país permite a los niños comprender que su lengua es una de
tantas lenguas del país y del mundo y que tiene el mismo valor que el español y
las demás lenguas indígenas.
Este ámbito tiene como prioridad
de favorecer el desarrollo oral y escrito del español y la lengua indígena
porque ambas son importantes. Estas lenguas tienen variantes por lo tanto el
niño deberá conocerlo para que pueda interactuar con sus compañeros, familia y
comunidad.
En conclusión es importante tomar
en cuenta en nuestra práctica docente la diversidad lingüística del país para enseñarlos
alumnos las dos lenguas de manera oral y escrita (español-maya).
MI NOMBRES ES:
ROSARIO.
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