KAAMP’EEL XOOK
¿BA’AXTEN JACH
TAAJ K’AABET JUNTÚUL
KA’ANSAJÉ U K’AÓOLTIK
U MIATSIL KU
BAAK’AMPACHTIK U KUUXTAL
U XOOKNÁALO’OB TI’AL
U MÁALOB MEEYAJ?
To’on ka’ansajo’on
máasewalo’oné, jach k’aabet
k’aóoltik tu láakal ba’ax
yaan tu baak’ampach tu kuuxtal
le kaambalo’obo tumen
ti’ kun ts’a
óol bix u t’aano’ob, bix
u jelkuba’ob, bix u
kuxtalo’ob, ba’ax u
suukilo’ob, u úuchben
tsíikbalo’ob. Beyó je’
u pajtal ooksik
ichi le u ts’íibil
le meeyaj ti’al kansiko’obo,
ti’al junp’eel máalob
meeyaj yéetel máalob
kaambal. Bey xaano
ma’ cha’ik u tu’ubul yéetel
u muk’ankunsik le miatsiló.
¿POR QUE ES IMPORTANTE PARA EL MAESTRO
DE EDUCACION INDIGENA RETOMAR EL CONTEXTO CULTURAL DEL ALUMNO PARA SU LABOR
DOCENTE?
Nosotros los maestros de
educación indígena es muy importante conocer el contexto cultural de nuestros
alumnos, ya que asi podremos darnos cuenta cómo hablan, como se visten, cómo
viven, cuales son sus tradiciones y costumbres, el suceso histórico de la
comunidad, etc. Solo conociendo el
entorno de los alumnos podremos hacer una buena planeación para brindarles una
buena educación, así rescatar y valorar su cultura.
ROSAURA BALAM AVILA
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