¿Ba’axten jach taaj k’aabet
juntúul ka’ansaje’ u k’aóoltik u miatsil ku baak’ampachitik u kuxtal u
xooknáalo’ob ti’al u máalo’ob meeyaj?
Malo’ob oka’an k’iin in weet ka’ansaje’ex jach k’aabet
k’aaoltik u miatsil le palalo’obo’ yóolal u páajtal ka’ansik uláak’ mejen
paalalo’ob ba’ax ku beetko’ob u la’e xooknalo’obo’ tu taanajilo’ob.
Beyoj u páajtal ojeltik ba’ax súukil ti’u otocho’ob
yéetel k’eexik tu laaka le tuukulo’ob ti’al ma’ u tu’ubsiko’ob.
¿Por qué es importante para el
mtro de eduducación indígena retomar el contexto cultural del alumno para su
labor docente?
Buenas tardes compañeros maestros es muy importante
conocer las culturas de los niños para que podamos enseñarle a los otros
educandos lo que ellos acostumbran a hacer en su casa.
Asi podemos saber cuales son sus costumbres en su casa y
dar un intercambio de conocimiento para rescatar esa cultura y no se pierda.
X Victoria
núuk ts'íib t'áan
núuk ts'íib t'áan
jáaj a t'áan xka'ansaj, chan báalike' ; ti'al u múuk'a'ankunsik u meyaj juntúul ka'ansaje' taanile' k'aabet u táakpajal leti', u yúubikuba' xan juntúul kambal xook tumen beyo' jeel u páajtal u náatik u xooknáalo'obe', u láak' báaxe' k'aabet u yúustal tu yíich le meyaj ku beetik, u yaantal u yaakunaj yóok'lal. tumen tu láakal kaajile' yaan jáats'uuts báalo'ob u yóojelo'ob , chan báalike' ka'ansaje' k'aabet u yáantal u máalo'ob tuukulil ti'al ka ts'aabak óojetbil tumen ch'i'ibalo'ob ti'u láak kuxtalilo'ob.
ts'íibnaj.
XSAAK
jach beyó kaansaja chen ba´le ma´ten kansik u miatsil ti´el mejen palalo´ob ,leti´ob yan u kansik ti to´ón tu laka le ba´loob ku tasik tu kajal, tumen to´ne kansajo´ob yan baxe ma´ wojli´,baax keen mente yan mentik u p´ata u ch´anpoltik yan ti´ob yeetel le tatalts´ilo´ob u ti´al kaxte yetel leti´obo tu laka u yojeloób ti uchben t´aano ,jejelas t´aano ti´al ch´aik u ti´al meyaj ich najil xook u ti´al xaan ma´u sa´ta u aik´al miatsil yan ti´ob.
In k´abaé x- Mayra
Muy bien maestra pero más que enseñarles su cultura a los niños seria que ellos nos enseñaran muchas cosas que traen de su comunidad que quizás nosotros como docentes no sabíamos o no conocíamos, lo que vamos a hacer es reforzar esos conocimientos que tienen con la ayuda de los padres de familia para investigar juntos con ellos y usarlos como actividades dentro del aula , para que no se pierda esa riqueza cultural que tienen.
Mi nombre es Mayra
jach beyó kaansaja chen ba´le ma´ten kansik u miatsil ti´el mejen palalo´ob ,leti´ob yan u kansik ti to´ón tu laka le ba´loob ku tasik tu kajal, tumen to´ne kansajo´ob yan baxe ma´ wojli´,baax keen mente yan mentik u p´ata u ch´anpoltik yan ti´ob yeetel le tatalts´ilo´ob u ti´al kaxte yetel leti´obo tu laka u yojeloób ti uchben t´aano ,jejelas t´aano ti´al ch´aik u ti´al meyaj ich najil xook u ti´al xaan ma´u sa´ta u aik´al miatsil yan ti´ob.
In k´abaé x- Mayra
Muy bien maestra pero más que enseñarles su cultura a los niños seria que ellos nos enseñaran muchas cosas que traen de su comunidad que quizás nosotros como docentes no sabíamos o no conocíamos, lo que vamos a hacer es reforzar esos conocimientos que tienen con la ayuda de los padres de familia para investigar juntos con ellos y usarlos como actividades dentro del aula , para que no se pierda esa riqueza cultural que tienen.
Mi nombre es Mayra
0 comentarios:
Publicar un comentario