jueves, 14 de mayo de 2015

u k´alal xook ti ooxp´éel xookil.

17:44 // by GRUPO 5 // No comments



 u k´alal xook

k´abet le kaansajo u ts´ik ti´al le xooknaloób ku ch´aik u yaatal u t´aan yeeltel u miatsil,tiál u p´aatal u masehual t´ano ,ma´u sa´tal ,ti´al u p´ata ti le tanke´lenpaloóbó bix jump´eel baal jach yakumbi ku  p´atik nojoch  mako´ob ,yeetel bálo´ob ken mentik te najil xooko tuux ken u ch´aiko´ob u ustut´anoob ti´al u yojeltikoób yaab ti u masehual t´ano ,u yojeltikoób yan toón jump´eel baal ku aik´alkoon leti´e tu laka le jejel´aas ts´ikbalo´ob, je bix nat t´aanoób,pikilt´aanoób,yeetel uchben táno´ob,lela ma´u kátu yále yan pech´ik le kastelan t´aanó ma´,yan mentik u t´aanó ti kap´eel jejelas t´aano ti´al u pajtal u tsíkbaloób je tuxe yeetel jejeláas makoób.

in k´abaé x-Mayra.


CONCLUSION

Es importante que los docentes le inculquemos a nuestros alumnos de valorar su lengua y su cultura,para poder preservarla y para que no se pierda y se conserve de generación a generación como una herencia que nuestros antepasados nos han dejado, a través de actividades que se desarrollen dentro del salón , donde adquieran el gusto por conocer más en su lengua indígena que conozcan la riqueza que tenemos con  leyendas,hechos relevantes de nuestro pueblo,adivinanzas,poesías pero esto no quiere decir que vamos a sustituir el español no, sino que desarrollen las dos lenguas que sean bilingües,  trabajar en el aula usando las dos lenguas con el fin de que sean competentes para poder comunicarse en cualquier lugar y con diferentes personas.

Mi nombre es  Mayra

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