In máalo'ob ts'íibolil ti'al tu láakale'ex in weet ka'ansaje'ex. ts'ok xak'altike'ex jejeláas áanalteilo'ob yóok'lal báaxo'ob ku tsolik u núukulil ti'al u beytal u túuch'pajal u yáax meek'tantil jaats xook ka'likil xan yéetel wayil xooke'. Ts'ok xan tsikbal yóolal u k'ana'anil u taan óolta'al na'tsil t'áanil wa maayaj t'aanil ti'al u kaambal xooknáalo'ob;bey xan móolayilo'ob jeets'kumailo'ob aalmajt'áanilo'ob tu'ux ku chimpóolta'al le móokt'aanilo'ob, yéetel k'aabet u táakbesa'al tumen ka'ansajo'ob kan meyanako'ob yéetel kan p'iisik tu xooko'ob xan.
bey tun xane' tsok ch'at'áantik yóok'lal u jáatsil,máalo'obil u yúuchul kambal xook ichil jejeláas kuxtalilo'ob tumen beyó taan u ch'anúukta'al báaxo'ob yóojelo'ob le paalalo'obo ichil u najil ti'al ka béeychak u náatik le báaxo'ob ku yúuchul tu báak'pach kuxtalilo'.
u láak' báax tune' ichil jump'éel kaajtalil, pet kaajil, noj kaajil yaan much'talo'ob suuk u beetalil kan meyanako'ob, k'íimbesanako'ob,k'áasanako'ob, tsóokolbelnako'ob wa u laak báaxo'ob. Yaan áanalteilo'ob ku tsolike' "much'talilo'obe' jach k'aabet ti'al u jóok'ol yóokaabi' le meyajo'obo,' chan baalike' , le much'talilo' ku bin u k'eexpajal ikil u bin u xaaypajal u kuxtalil kaajtalil wa kaajilo'obe' ."
leten tune' nuukts'íibte'ex le k'aatchi'oba':
- ¿ bix yúuchul much'tal ti' a kaajil wa u kaajil tu'ux ka meyaj ti’al u k’iimbesajo'ob, u k’a’asajo'ob, u meyajo'ob , wa u beetiko'ob cha’anilo'ob wa u láak’o’ob,?
- ¿bix u yáantaj much'talilo'ob yaan ichil le kaajilo'obo kan meyanakech yéetel a xooknáalo'obo?
- ¿ba'ax túukulil yantech yóok'lal le much'talilo'?
- ¿ba'ax kambalilo'ob ku p'aatik wa ku táasik u yúuchul meyaj yéetel múch'talil?
- ¿bix a ch'a'nu'uktik le much'talil y'eetel a xoknáalo'obo'?
ts'íibnaji'
XSAAK
TRADUCCION
Mis mejores deseos para ustedes compañeros(as) maestros, ya hemos revisado los diferentes documentos que se abordan temáticas para el mejoramiento de la educación basca asi como también la educación indígena. También se ha platicado sobre la importancia de integrar a la lengua materna o la lengua maya para un mejor aprendizaje de los alumnos; asi como instituciones que establecen las leyes donde se acuerdan las normas que la rigen, y que deben ser considerados en las aulas y en las proximas evaluaciones.
de igual manera ya se acordó sobre la ventajas y lo bueno de partir del contexto cultural del alumno para que pueda conocerse y entender lo que sucede en su alrededor
por otra parte entre el mismo hogar, comunidad y ciudades existen diferentes costumbres para agruparse cuando trabajan, celebran, aniversarios,bodas y otros. Existen bibliografías que explican "los grupos son necesarios para que tenga exito el trabajo, solo que, los grupos tienden a cambiar en la medida que surgen las necesidades del hogar o de los pueblos".
por tal razon respondan a estas interrogantes:
- ¿como se agrupan las personas del lugar donde vives o de donde trabajas para celebrar,hacer un aniversario( difuntos), cuando trabajan,hacen fiestas , etc?
- ¿como influyen los grupos que existen en tu comunidad en tu trabajo con tus alumnos?¿que aportaciones puedes realizar sobre los grupos?
- ¿que valores se pueden desarrollar al trabajar con grupos?
- ¿como aplicas el concepto de grupo con tus alumnos?
escribió: BLANCA.
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