Ba´axten jach taaj k´aabet juntúul kaansajé u k´aóltik u miatsil ku baak´ampachtik u kuxtal u xooknalo´ob ti´al u máalo´ob meeyaj?
le kaansajé jach k´aabet u k´aóltik u miatsil le mejenpalalo´ob tumen yakach báalo´ob u yojeló ku tasikoó tu yotoch ti u kaajal , le´ti tune le kansajo jelu ch´aik u tial u meyajtik ichil u najil xook u ti´al xan ma´u sa´ata tu laka le aik´al miatsil ku tasik le xooknaloób te tu yotoch te tu kajal yetel u kanoó u muk´akunsik beey xaané u tial ma´ cha´ik u pe´ech´e u miatsil le mejenpalalo´ob .
in k´abaé x- Mayra
¿Por qué es importante para el maestro de educación indígena retomar el contexto cultural del alumno para su labor docente?
porque el contexto cultural del niño se basa de experiencias y conocimientos que el niño tiene o trae de su casa o comunidad, que el docente puede incorporar en sus actividades dentro del aula y rescatar de esta manera toda la riqueza cultural que el niño tiene de su entorno, no se pierda y que aprenda a valorarla, de igual forma evitamos la discriminación en la que están expuestos los niños.
Mi nombre es Mayra
núuk ts'íib meyaj.
jach beyo' xka'ansaj, le óolal tune' ku chimpolta'al u k'aabetil juntúul ajka'ansaje' ka u ch'anu'uktik le súukil kuxtalil ,wa súukil miatsilo'ob ku báak'ampachtik u kaajil xooknáalo'ob, tumen beyo' taan u ts'aik yóok'ol beejil le juulbej ku taasik le tumben ka'ansaj xooko'.tu'ux ku yáalik k'aabet u ketlamtal u kaambal tu laakal xooknáalo'ob kex je'eltúuxak yane'.
ku ts'íib xsaak
Jach jáaj baax a ts'íitmao' ka'ansaj xMayra tumen ti'al u pajtal kansik le mejen palalo'ba k'aabet k'ajoltik baax yolob, y'eetel baax ku pajtal u meentiko'ob, bey xaan tu lakal ba'ax
u kaanmal tu yotoch y'eetel tu k'aajal.
Muy cierto su escrito maestra porque para poder enseñar a los peques es necesario conocer lo que pueden hacer y lo que traen de su hogar y comunidad,
x Miriam del C. Balam Avila
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